Home » #kpnu » Громадське обговорення проєктів освітніх програм з академічною спільнотою

Громадське обговорення проєктів освітніх програм з академічною спільнотою

З метою забезпечення публічності та прозорості у діяльності кафедри теорії та методик дошкільної освіти, врахування експертного досвіду та позитивних практик підготовки фахівців зі спеціальності 012 Дошкільна освіта, 17 грудня 2024 року відбулося онлайн обговорення проєктів ОП «Дошкільна освіта. Логопедія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та ОП «Дошкільна освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Участь в обговоренні взяли представники академічної спільноти, науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, у яких готують фахівців за подібними освітніми програмами: Марєєва Т.В. (Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка); Тарарак Н.Г. (Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди), Кривошея Т.М. (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського).

Проєкти програм представили гаранти Газіна І.О. та Бабюк Т.Й., які зауважили зміни, що були внесені в освітні програми. Після представлення програм відбулося їх обговорення та внесення пропозицій.

Так, Марєєва Т.В. відмітила позитивним елементом програми «Дошкільна освіта. Логопедія» наявність у ній достатньої кількості кредитів на вивчення спеціальних дисциплін та логопедічної практики в закладах дошкільної освіти.
Тарарак Н.Г. зацікавилася побудовою структурно-логічних схем освітніх програм.

Під час обговорення надано також ряд пропозицій. Частина пропозицій стосувалася вибіркових дисциплін та їх змісту. Після цього відбулося обговорення формулювання мети освітніх програм, практичної складової.

Жваву дискусію викликало питання присвоєння професійної кваліфікації «вчитель-логопед» випускникам ОП «Дошкільна освіта. Логопедія», оскільки 26 вересня 2024 року було прийнято Професійний стандарт на групу професій «Вчитель-логопед», «Логопед». Здобувачі вищої освіти за ОП «Дошкільна освіта. Логопедія» виконують стандарт, але набуті компетентності і результати навчання поширюються лише на вікову категорію дітей дошкільного віку. Тому робоча група передбачила у проєкті присвоєння випускникам часткової кваліфікації, що корелюється з пунктом 7 статті 34 Закону України «Про освіту». Присутні погодилися і підтримали таку пропозицію.

Також під час зустрічі було засвідчено про продовження співпраці між вишами, використання досвіду підготовки фахівців за програмами та підтримання академічної мобільності здобувачів вищої освіти.

Ми в соціальних мережах

Instagram

Facebook