Home » #kpnu » Формування професійних компетентностей вихователя в умовах сучасних викликів

Формування професійних компетентностей вихователя в умовах сучасних викликів

22 жовтня 2024 р. в форматі онлайн з використанням засобів дистанційних технологій на платформі Google Meet відбувся круглий стіл на тему: «Формування професійних компетентностей вихователя в умовах сучасних викликів». Співорганізаторами заходу виступили кафедра теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Центр професійного розвитку педагогічних працівників міста Хмельницького. Його учасниками стали вихователі закладів дошкільної освіти, вихователі-методисти, директори ЗДО.

Фахівці з дошкільної освіти обговорили широке коло актуальних питань, що стосуються дошкільного виховання, викликів сьогодення, з якими зіткнулися українські педагоги тощо. Одним з питань стало обговорення підготовки фахівців для дошкільної галузі в стінах К-ПНУ імені Івана Огієнка. Перед учасниками круглого столу виступила гарант освітньо-професійної програми Дошкільна освіта. Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 012 Дошкільна освіта кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти Ірина Газіна. Вона акцентувала увагу на тому, що освітньо-професійна програма, яка сьогодні реалізовується в Університеті, спрямована на підготовку фахівця з дошкільного виховання, який водночас володіє необхідними компетентностями для проведення корекційної роботи з дітьми дошкільного віку з порушенням мовленнєвого розвитку. Такий фахівець може успішно працювати з такими дітьми протягом усього дня, знаходячи необхідні засоби та методи організації освітнього процесу, а також надавати дієву допомогу власне вчителю-логопеду у його роботі.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Катерина Демчик акцентувала увагу на тому, що жодним чином не йдеться про дублювання вихователями функцій вчителя-логопеда як вузького фахівця. Фактично існує чіткий розподіл обов’язків у корекційному процесі. Якщо вчитель-логопед зосереджується на питаннях підготовки до постановки звуків, працює над автоматизацією вимови дітьми звуків, то вихователь може проводити з дітьми виконання дихальних артикуляційних та голосових вправ, рекомендованих вчителем-логопедом, розвивати автоматизацію вимови в різних формах повсякденної діяльності дітей (в іграх, на розвивальних заняттях, у вільному спілкуванні). Важливим є постійний контроль за правильною вимовою звуків, який саме може здійснювати вихователь, що протягом усього дня знаходиться поруч з дітьми.

В обговоренні даної проблеми взяли активну участь фахівці з дошкільного виховання міста Хмельницького. Зокрема, Оксана Ратушняк, директор КУ ХМР “ЦПРПП”, позитивно оцінивши практику К-ПНУ імені Івана Огієнка, акцентувала увагу на необхідності формування у здобувачів освіти, майбутніх вихователів ЗДО навиків організовувати середовище для проведення реабілітації мови, мовлення, голосу, комунікації. Консультант КУ ХМР “ЦПРПП” Анна Шевчук звернула увагу на вміння вихователів ЗДО організувати цілісний та постійний процес реабілітації дітей з порушенням мовлення. Зокрема, на її думку, особливої ваги набуває методично правильна робота з батьками вихованців, роз’яснення суті принципів та методів корекційної роботи з дітьми, що потребують допомоги. Ольга Гуменюк, своєю чергою, зазначила, що важливим є формування здатності організувати дитячий колектив під час логопедичної роботи.
Загалом, присутні високо оцінили перспективи освітньо-професійної програми, що реалізується в Університеті та висловили сподівання, що молоді фахівці будуть спроможні свої уміння та навики протиставити викликам сьогодення, з яким зіткнулася Україна.

Ми в соціальних мережах

Instagram

Facebook