Роль вихователя закладу дошкільної освіти в реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами

#kpnu #Дошкільна_освіта #Дошкільна_освіта_Логопедія #КПНУ актуальні питання дошкільної освіти Актуально Викладачу вступнику Дошкільна освіта здобувачу Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка кафедра теорії та методик дошкільної освіти Новини Педагогічний факультет Семінар співпраця

29 листопада 2024 року здобувачі вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна Освіта мали гарну нагоду набути професійних компетентностей, прослухавши семінар «Роль вихователя закладу дошкільної освіти в реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами», що провела кандидатка психологічних наук, доцентка Мар’яна БУЙНЯК. Семінар відбувся в онлайн режимі із застосуванням дистанційної технології Google Mееt. Його учасниками були викладачі кафедри теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ імені Івана Огієнка й здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. Спікерка особливу увагу зосередила на важливій участі вихователя в організації освітньої діяльності ЗДО, створенні емоційного безпечного середовища в якому діти з ООП почуватимуться комфортно.

Мар’яна БУЙНЯК зосередилася на характеристиці самого поняття «Інклюзивна компетентність», наголосивши на тому, що це є інтегративне особистісне утворенням, що забезпечує здатність вихователя реалізовувати професійні функції в процесі інклюзивної освіти, враховуючи освітні потреби вихованців, та забезпечувати включення дітей з особливими освітніми потребами у середовище закладу дошкільної освіти, створення умов для їхнього розвитку. Обґрунтувала важливість психологічної та методичної готовності вихователя до інклюзивного навчання дітей з ООП та взаємодії з ними. А також схарактеризувала складові психологічної та методичної готовності вихователя до інклюзивного навчання дітей з ООП, зупинилася на функціях вихователя у команді психолого-педагогічного супроводу.

На завершення, Мар’яна БУЙНЯК висновкувала, що успішність реалізації завдань інклюзивної освіти залежить від рівня підготовки педагогів, спроможних фахово та на високому рівні працювати з дітьми, що мають особливі освітні потреби.

Учасники семінару подякували організаторам та спікерці семінару.
Сподіваємося, що ті компетентності, які майбутні вихователі отримали в ході його проведення, будуть ефективно застосовуватися у їхній майбутній професійній діяльності.