29 листопада 2024 року здобувачі вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна Освіта мали гарну нагоду набути професійних компетентностей, прослухавши семінар «Роль вихователя закладу дошкільної освіти в реалізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами», що провела кандидатка психологічних наук, доцентка Мар’яна БУЙНЯК. Семінар відбувся в онлайн режимі із застосуванням дистанційної технології Google Mееt. Його учасниками були викладачі кафедри теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ імені Івана Огієнка й здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. Спікерка особливу увагу зосередила на важливій участі вихователя в організації освітньої діяльності ЗДО, створенні емоційного безпечного середовища в якому діти з ООП почуватимуться комфортно.
Мар’яна БУЙНЯК зосередилася на характеристиці самого поняття «Інклюзивна компетентність», наголосивши на тому, що це є інтегративне особистісне утворенням, що забезпечує здатність вихователя реалізовувати професійні функції в процесі інклюзивної освіти, враховуючи освітні потреби вихованців, та забезпечувати включення дітей з особливими освітніми потребами у середовище закладу дошкільної освіти, створення умов для їхнього розвитку. Обґрунтувала важливість психологічної та методичної готовності вихователя до інклюзивного навчання дітей з ООП та взаємодії з ними. А також схарактеризувала складові психологічної та методичної готовності вихователя до інклюзивного навчання дітей з ООП, зупинилася на функціях вихователя у команді психолого-педагогічного супроводу.
На завершення, Мар’яна БУЙНЯК висновкувала, що успішність реалізації завдань інклюзивної освіти залежить від рівня підготовки педагогів, спроможних фахово та на високому рівні працювати з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Учасники семінару подякували організаторам та спікерці семінару.
Сподіваємося, що ті компетентності, які майбутні вихователі отримали в ході його проведення, будуть ефективно застосовуватися у їхній майбутній професійній діяльності.