КОЛИ ОБІЙМИ ЛІКУЮТЬ: ЗУСТРІЧ, ЩО ТОРКНУЛАСЯ СЕРДЕЦЬ

#kpnu #UAразом #об’єднаніУкраїною #Дошкільна_освіта #Дошкільна_освіта_Логопедія #КПНУ Актуально Викладачу випускнику Вступнику Дошкільна освіта засідання здобувачу Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка кафедра теорії та методик дошкільної освіти Новини Педагогічний факультет педагогу співпраця стейкхолдеру студенту

07 жовтня 2025 року на кафедрі теорії та методик дошкільної освіти в рамках проведення Тижня ментального здоров’я, відбулася зустріч практичного психолога Тетяни Шкварської та вихователя Неоніли Кравчук (ЗДО № 20 «Дзвіночок») зі студентами 1–4 курсів спеціальності «Дошкільна освіта». Педагоги-практики щиро ділилися власним досвідом підтримки та збереження ментального здоров’я дітей у повсякденному освітньому процесі.

Учасники зустрічі, в тому числі й викладачі, із задовленням виконували вправи з програми Світлани Ройз «Як ти?» – «Обійманці», «Півні», «Кульки», «Рукавички», вправи з природними матеріалами (каштани, шишки, горішки), що допомагають дітям навчитися розуміти та виражати свої емоції.

Особливий антистресовий ефект подарувала присутнім вправа з іграшкою Таба лапкою. Завдяки м’якій і приємній на дотик текстурі, гра з нею допомагає розслабитися, позбутися стресу, емоційного напруження та налаштуватися на позитивний лад. Використання під час зустрічі карток сили, карток-обійманців подарувало учасникам оберемок тепла, щирих посмішок та обіймів. Терапевтичний ведмедик став символом доброти, турботи, довіри та безпеки. Йому довіряли секрети, писали про бажання, його обіймали, з ним спілкувалися.

Особливо емоційною частиною зустрічі став перегляд повчальних мультфільмів «Дбайливі ведмедики» і «Страх – твій страж», які викликали щирі посмішки та стали чудовою основою для обговорення дитячих переживань і способів підтримки малечі у кризові періоди та ситуаціях. Атмосфера заходу була щирою, відкритою, сповненою тепла, довіри та натхнення. Його учасники усвідомили важливість турботи про власний емоційний стан і психічне здоров’я вихованців, отримали не лише практичні поради, а й відчули на собі їх силу.

Це був справжній урок турботи про себе і дітей, який залишив по собі теплі спогади, позитвині емоції, натхнення до дії і  тверде переконання  того, що збереження ментального здоров’я – це не просто модний тренд, а невід’ємна частина педагогічної культури, яка починається з доброго серця і турботливого погляду вихователя.

Кафедра теорії та методик дошкільної освіти щиро дякує всім учасникам зустірчі за активність, щирість і доброзичливу атмосферу. Особлива подяка нашим колегам – педагогам-практикам.Такі зустрічі об’єднують, надихають не лише професійно, а й навчають бачити в кожній дитині неповторну особистість, яку варто підтримувати і любити.