21 жовтня 2025 року з нагоди Міжнародного дня академічної доброчесності кафедрою теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка спільно з кафедрою теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Карпатського національного університету імені Василя Стефаника для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності Дошкільна освіта Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та  Карпатського національного університету імені Василя Стефаника було проведено  відкриту дуальну онлайн-лекцію «Фактори сучасної кризи академічної доброчесності» та брифінг «Цінності академічної доброчесності», присвячених сучасним аспектам академічної культури й доброчесності у вищій освіті. Мета заходу – сприяти усвідомленню важливості академічної доброчесності як фундаменту якісної освіти, професійного зростання та довіри в університетській спільноті.

Лектори Надія ЛАЗАРОВИЧ, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Карпатського національного університету імені Василя Стефаника та Тетяна БАБЮК, доцент кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка розкрили питання основних факторів сучасної кризи академічної доброчесності,  цінності та принципи академічної етики в освітньому процесі, шляхи формування доброчесного середовища у вищій школі. Присутні  дізналися про види порушень академічної доброчесноті та відповідальність за це, про те, що Міжнародний центр академічної доброчесності визначає академічну доброчесність як дотримання шести фундаментальних цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги, відповідальності та відваги. Саме ці цінності є основою формування доброчесної поведінки та професійної етики як у здобувачів освіти, так і у викладачів. Окрім того, лекторка Надія ЛАЗАРОВИЧ звернула увагу на компетентності, яких має набути сучасний здобувач освіти: діяти у професійних і навчальних ситуаціях із позицій академічної доброчесності та професійної етики; самостійно виконувати завдання; коректно покликатися на джерела інформації у разі запозичення ідей, тверджень, відомостей; усвідомлювати значущість норм академічної доброчесності; оцінювати приклади людської поведінки відповідно до норм академічної доброчесності.

Наприкінці лекції лектори дали відповіді на запитання здобувачів освіти, яких цікавили правила дотримання академічної доброчесності при написанні кваліфікаційних робіт, наукових публікацій, використання штучного інтелекту в науці та освіті.

Далі здобувачі освіти взяли участь у брифінгу «Цінності академічної доброчесності». Спікерами виступили Тетяна БАБЮК, Наталія КАНЬОСА, Мар’яна ГОРДІЙЧУК, доценти кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Надія ЛАЗАРОВИЧ, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Карпатського національного університету імені Василя Стефаника. Присутні коротко обговорили низку питань: Що є запорукою академічної доброчесності? Що є головною цінністю академічної доброчесності? Хто повинен дотримуватись академічної доброчесності? Що таке академічна нечесність? Що таке академічна культура? Які заходи проводяться в університеті для дотримання академічної доброчесності? Які правові документи регламентують академічну доброчесність? Чи є в нашому університеті Кодекс академічної доброчесності та Положення про дотримання академічної доброчесності?

Мета заходу, яку визначили організатори, досягнута. Здобувачі освіти підтвердили, що ключове значення мають не лише обговорення академічної доброчесності, а й практичне опанування навичок чесності перед собою та іншими людьми, взаємної довіри викладачів та студентів, справедливого оцінювання результатів навчання, поваги до наукових здобутків колег, відповідальності за своє навчання та виконання робіт, відваги у подоланні труднощів у навчанні та роботі, рішучості боротися за справедливе освітнє середовище, вільне від недоброчесності.

На завершення зустрічі присутні побажали здобувачам освіти успіхів у навчанні, заснованому на принципах академічної доброчесності. Адже слідування постулатам академічної доброчесності – запорука подальшого успішного розвитку освіти та науки в Україні.

Відкрита дуальна онлайн-лекція «Фактори сучасної кризи академічної доброчесності» та брифінг «Цінності академічної доброчесності»