З ініціативи кафедри теорії та методик дошкільної освіти у бібліотеці педагогічного факультету 5 березня 2024 року відбулося засідання круглого столу «Педагогічна спадщина Софії Русової і сучасна освіта», на якому вшанували пам’ять громадської діячки, етнографа, історика, письменниці, публіцистки, авторки концепції українського національного дитячого садка, української національної школи, наукових монографій із педагогіки, психології, підручників, програм, педагога-практика, психолога, методиста, яка зробила вагомий вклад у розвиток освіти та педагогічної думки в Україні у перші десятиліття ХХ ст. – Софії Федорівни Русової.
Цільові орієнтири круглого столу: розкрити актуальність психолого-педагогічної спадщини Софії Русової для сучасної дошкільної освіти, мотивувати учасників круглого столу на активізацію роботи з вивчення творчої спадщини Софії Русової.
Завідувач сектору читального залу педагогічного факультету Тамара СОЛОГУБ представила бібліографічний огляд науково-педагогічних праць Софії Русової та наукових досліджень про її життєвий і творчий шлях, з якими можна ознайомитися у читальному залі педагогічного факультету.
Із повідомленнями про використання досвіду фундатора національної дошкільної педагогіки, її соціально-філософських основ, особливостей підготовки педагогічних кадрів для дошкільної освіти виступили науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Зокрема, Мар’яна ГОРДІЙЧУК, викладач історії дошкільної педагогіки, ознайомила присутніх з творчою спадщиною Софії Русової у контексті сучасної доби. Наталія КАНЬОСА зупинилася на питанні використання психологічних ідей Софії Русової у практиці психолого-педагогічного супроводу особистості дитини дошкільного віку. Тетяна БАБЮК висвітлила питання особистості педагога у творчому доробку Софії Русової. Іванна ПУКАС поділилася результатами вивчення питання про думки Софії Русової стосовно роль матері та батька у вихованні дитини раннього віку.
Здобувачі вищої освіти DO1-B23 групи підготували коротку ретроспективу біографії та творчості Софії Русової. Ознайомили присутніх з періодом діяльності Софії Федорівни в Університеті Огієнка. Цікавим видом роботи була організована здобувачами освіти дискусія з обговорення питань дошкільної освіти, які могла б задати Софія Русова сучасним педагогам.
На переконання організаторів, праці Софії Русової – не тільки історія педагогічної і психологічної думки, а й цілком сучасний погляд на загальну проблему дошкільної освіти, визначення її цілей, завдань, основних принципів побудови, змісту, форм і методів організації виховання, що забезпечують повноцінний розвиток дитини як особистості.