22 серпня на базі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка за підтримки Підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» було проведено воркшоп «Сучасний заклад дошкільної освіти: лідерство. Діджиталізація. Майбутній капітал».
У заході взяли участь науково-педагогічні працівники Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, представники управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, працівники закладів дошкільної освіти міста, педагоги Дунаєвеччини, Тернопільської області. Модератор зустрічі - керівниця Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка Ольга Рейпольська.
Із вітальним словом виступив ректор К-ПНУ Сергій Копилов, який презентував ЗВО з більш ніж 100-річним досвідом підготовки фахівців. Сергій Анатолійович наголосив на важливості інноваційних підходів в усіх галузях освітньої діяльності та розповів про підготовку майбутніх педагогів в Університеті Огієнка.
На важливості інноваційних і комплексних підходів в освітній діяльності та ролі педагога у формуванні особистості дитини нової генерації, здатної до вирішення проблем, ініціювання, творчості, відповідальності, ефективного спілкування, що веде до успіху і перемоги, наголосив міський голова Кам’янець-Подільської міської ради Михайло Посітко.
Також своїм баченням проблеми розвитку лідерського потенціалу з дошкільного віку поділився президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, дійсний член НАН України і НАПН України Василь Кремень, який взяв онлайнову участь у роботі воркшопу.
Про особливості, концептуальні засади та шляхи впровадження програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «Освіта і піклування/Education & Care», затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, розповіла Ольга Райпольська. Науковиця зазначила, що інноваційна система «Освіта та піклування» (Education & Care) Mr. Leader» розроблена як для роботи в закладах дошкільної освіти, так і для батьків, які самостійно хочуть займатися з дитиною. Програма передбачає використання сучасних освітніх технологій для формування гармонійної особистості дитини та розвитку її лідерського потенціалу, партнерську взаємодію всіх учасників освітнього процесу.
Головний науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Тетяна Шарова презентувала інноваційну безальтернативну онлайнову платформу «Mr. Leader days» для щоденного планування активностей дітей віком від 2 до 6 років, відзначила достатність і різноманітність методичного забезпечення цієї програми, побудованого на проєктній діяльності за принципами тематичності й послідовності, вікової відповідності, а також зосередила увагу на мотиваційному компоненті педагогічної діяльності.
Досвідом успішної реалізації системи Mr. Leader у «Центрі освіти та піклування про дітей дошкільного віку» у першому закладі дошкільної освіти на базі ЗВО поділилася доцентка кафедри психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», кандидатка педагогічних наук Леся Клевака. Доповідачка презентувала покроковий алгоритм впровадження системи, охарактеризувала розвивальне середовище закладу, у якому зростають майбутні лідери, види діяльності, якими захоплюються діти, інтерактивні методи навчання і виховання, перші успіхи і досягнення.
Виступ докторки педагогічних наук, професорки, проректорки з наукової роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Світлани Миронової базувався на з’ясуванні питання про місце інклюзивної освіти в інноваційній системі Mr. Leader та висвітленні особливостей роботи вихователя в інклюзивній групі. Співавторка програми «Освіта і піклування/Education & Care», модератор заходу Ольга Райпольська запропонувала Світлані Петрівні взяти участь у розробці складника програми, присвяченому інклюзивній освіті, що дасть можливість формувати лідерські якості в дітей з ООП.
Про формування лідерських якостей особистості в системі неперервної освіти розповіла кандидатка педагогічних наук, доцентка, керівниця наукового відділу Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Тетяна Франчук.
Про скандинавський досвід організації партнерської взаємодії з батьками вихованців поінформувала кандидатка педагогічних наук, доцентка Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Ірина Газіна. Досвідом роботи гуртка «Чарівні шахи» поділилася вихователька Дунаєвецького закладу дошкільної освіти №3 «Берізка» Дунаєвецької міської ради Ірина Гудзяк. Вона вважає, що гра в шахи розвиває розум та такі лідерські якості як наполегливість, цілеспрямованість, уважність, кмітливість тощо, до того ж забезпечує виконання завдань варіативного складника Базового компонента дошкільної освіти.
Наприкінці заходу учасники воркшопу взяли участь в обговоренні, що дозволило деталізовано розкрити певні питання щодо аспектів розвитку, навчання та піклування про дітей раннього й дошкільного віку.