Home » #kpnu » ДИТЯЧА КНИГА В ВИМІРІ СУЧАСНОГО ДОШКІЛЛЯ

ДИТЯЧА КНИГА В ВИМІРІ СУЧАСНОГО ДОШКІЛЛЯ

Щороку 2 квітня уся всесвітня спільнота відзначає Міжнародний день дитячої книги. Це свято привертає увагу всіх дітей та їхніх батьків до значущості книжки в житті маленьких читачів. Адже саме вона відкриває їм двері у великий і незнайомий світ, знайомить з невідомими раніше істотами, розкриває таємниці життя, сприяє становленню особистості. Особливу роль дитяча книга відіграє в сучасній реальності, коли Україна кров’ю виборює свою незалежність і світле майбутнє наступних поколінь, коли не кожен маленький українець чи українка мають змогу пережити відчуття дому, затишку й безпеки, взявши до рук книжку, не кожна українська дитина, перебуваючи за кордоном може спілкуватися з улюбленими казковими героями на сторінках рідномовної книжки.

З нагоди відзначення Міжнародного дня дитячої книги в читальному залі педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка відбулося засідання круглого столу на тему «Дитяча книга в вимірі сучасного дошкілля», який організувала Галина Ватаманюк, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти. До заходу доєдналася книгозбірня факультету. У круглому столі взяли участь здобувачі вищої освіти I та II курсу педагогічного факультету спеціальності 012 Дошкільна освіта, викладачі.

У форматі круглого столу майбутні вихователі дізналися про витоки відзначення Міжнародного Дня дитячої книги, встановленого з ініціативи та за ухвалою Міжнародної ради дитячої книги (починаючи з 1967 р.) у день народження великого казкаря Ганса Крістіана Андерсена (1805–1875 рр.); переглянули відеоролики про історію виникнення книги та шлях дитячої книги до маленького читача; ознайомилися з різновидами сучасних книг, творчістю дитячих письменників, які пишуть книги для дітей про війну (Зоя Жук, Настя Мельниченко, Катерина Єгорушкіна), анонсом мультфільмів про дитячу книжку та бібліотечні уроки, які можна використовувати у роботі з дошкільниками тощо. В обговоренні теми заходу йшлося і про функції дитячої книжки, особливості її терапевтичної дії на дитину в жорстких реаліях сьогодення.

Особлива активність учасників круглого столу спостерігалася під час ознайомлення з книжковою експозицією на тему «Дитяча книжка – джерело навчання, виховання та творчого розвитку», яку підготувала завідувач сектору читального залу педагогічного факультету, Тамара Сологуб та у запропонованій фахівцем жвавій дискусії: «як піднести дитині альтернативу книги, як відволікти її від «залипання» в мультики, серіали чи соцмережі, народжувалися нові ідеї.

Повчальним висновком для всіх учасників круглого столу стало те, що розвиваюче дозвілля, виховна, естетична, пізнавальна функції дитячої книги лишаються незмінними в будь-які часи, потреба в їх реалізації зросла з тією ж інтенсивністю, що й воєнні дії на нашій землі за останній рік; дитяча книга була, є і буде порталом для перенесення найкращих людських рис і цінностей у формування духовного та інтелектуального обличчя нових поколінь Землі.

Ворог хоче, щоб ми боялися, депресували, але він цього не дочекається!!!

Галина Ватаманюк

Анастасія Сосніцька,

здобувачка 2 курсу,

голова студентської ради

педагогічного факультету

Ми в соціальних мережах

Instagram

Facebook