9–10 квітня 2025 року у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка відбулася ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти».
Цей науковий захід, організатором якого є кафедра теорії та методик дошкільної освіти, зібрав представників освітянської спільноти з усієї України та зарубіжжя задля фахового діалогу щодо неперервності освітнього процесу на перетині дошкільної та початкової ланок.
Основні напрями роботи конференції охопили найактуальніші виклики сучасної освіти: психолого-педагогічний супровід освітньої діяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах воєнного стану, реалізація принципу наступності дошкільної та початкової освіти в практиці роботи закладів освіти, дидактико-методичний аспект впровадження компетентнісного підходу в дошкільній та початковій освіті, наступність дошкільної і початкової освіти в умовах інклюзії, професійна підготовка фахівців дошкільної та початкової освіти.
Розпочала урочисту частину Світлана МИРОНОВА, доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи К-ПНУ імені Івана Огієнка, яка підкреслила, що подібні події мають особливу вагу в такий складний період для держави, коли ми можемо зустрітися, поділитися своїми напрацюваннями, а також подискутувати на важливі теми.
До участі у конференції долучилися провідні науковці, дослідники та практики з України та інших країн, які презентували результати власних досліджень з різних проблем наступності дошкільної і початкової освіти.
На пленарному засіданні виступили Наталія БАХМАТ – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, декан педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, яка ознайомила учасників з досвідом використання та перспективами впровадження цифрових рішень в інклюзивній освіті, Aleksandra SIEDLACZEK-SZWED, доктор наук, професор кафедри педагогіки Університету Яна Длугоша в Ченстохові (Республіка Польща), висвітлила питання логопедичного підходу до тривожних розладів у дітей. Особливості наступності дошкільної та початкової освіти в умовах воєнного стану та провадження освітньої діяльності у закладах дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану стали темами виступів Ольги РЕЙПОЛЬСЬКОЇ, доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу дошкільної освіти Інституту педагогіки НАПН України та Руслани НАЙДИ, доктора педагогічних наук, доцента, доцента кафедри теорії та методики дошкільної освіти ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського». Питання психолого-педагогічного супроводу освітньої діяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами гри та ігромайстерності, значення та можливості гри у роботі з дітьми розкрив знаний ігромайстер Микола ШУТЬ, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії, технологій та методик дошкільної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Інна КАРУК, доктор філософії (PhD), старший викладач кафедри дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського виступила з доповіддю на тему «Екологічна освіта та виховання дошкільників як пріоритетний напрям розвитку культури європейського суспільства (в рамках реалізації проєкту Project: 101085524 – EcoEdEU – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH «Ecological education of preschools and primary school children: a European approach»)». Сучасні підходи до формування STREAM-компетентності дітей стали темою виступу Олени МАКСИМОВОЇ, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка. Досвідом розвитку володіння іноземною мовою та ефективними стратегіями вивчення англійської мови в китайських двомовних школах поділилася наша випускниця, Viktoriia MARTSYNIV, класний викладач Школи іноземних мов Південно-Китайського педагогічного університету, Гуанчжоу (Китай).
Під час конференції панувала тепла, творча атмосфера наукового спілкування й партнерства. Завдяки спільним зусиллям організаторів, партнерів та наукової спільноти вдалося створити платформу для конструктивного діалогу, обміну досвідом та представлення актуальних наукових і практичних здобутків у сфері освіти, обговорення актуальних викликів та можливостей, які постають перед фахівцями, та підтвердити: інновації, партнерство та міжгалузева взаємодія – ключ до якісної освіти в сучасних умовах.
Щиро дякуємо всім учасникам за активну участь, наукову зацікавленість і небайдужість до майбутнього наших дітей!
Дякуємо Збройним Силам України за можливість працювати, розвиватись та займатися науковою діяльністю! Разом до Перемоги!
Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні питання наступності дошкільної і початкової освіти» розміщені за покликаннями https://kdpo.kpnu.edu.ua/mizhnarodna-naukovo-praktychna-konferentsiia-aktualni-problemy-nastupnosti-doshkilnoi-i-pochatkovoi-osvity/ https://sites.google.com/kpnu.edu.ua/international-conference/%D0%B0%D1%80%D1%85%D1%96%D0%B2