29 жовтня 2024 року кафедрою теорії та методик дошкільної освіти було проведено науково-практичний семінар на тему: «Організаційно-педагогічні умови практичної підготовки здобувачів вищої освіти в умовах сьогодення». Модератор заходу: кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Г.П. Ватаманюк. Учасники семінару – здобувачі вищої освіти, науково-педагогічні працівники кафедри, стейкхолдери, вихователі ЗДО міста.
На семінарі було розглянуто актуальні питання практичної підготовки сучасного фахівця, а саме:
- педагогічний супровід практичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта;
- сучасні аспекти співпраці зі стейкхолдерами як необхідна умова якісної практичної підготовки майбутніх педагогів.
- використання інноваційних технологій у процесі практичної підготовки фахівців дошкільної освіти.
З вітальним словом виступила завідувач кафедри теорії та методик дошкільної освіти, д. п. н., професор Леся ГАЛАМАНУК, яка висвітлила роль практичної підготовки у становленні сучасного фахівця дошкільної освіти, актуальність проведення подібних наукових заходів та особливості співпраці кафедри теорії та методик дошкільної освіти з базами педагогічних практик. З доповіддю «Вдосконалення освітньо-професійних програм зі спеціальності «Дошкільна освіта», як передумова якісної підготовки майбутніх вихователів» присутніх ознайомила гарант опп програми підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Дошкільна освіта. Логопедія» Ірина ГАЗІНА. Про роль стейкхолдерів у забезпеченні практичної підготовки майбутніх фахівців йшлося у виступі гаранта освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти «Дошкільна освіта» Тетяни БАБЮК. Творчий саморозвиток майбутнього вихователя та роль педагогічного досвіду у процесі практичної підготовки майбутніх вихователів були темами доповідей викладачів Іванни ПУКАС та Мар’яни ГОРДІЙЧУК/. Проблему підготовки здобувачів освіти до реалізації завдань творчого розвитку дошкільників під час практики висвітлила Наталія КАНЬОСА. Зміст практичної підготовки здобувачів освіти, особливості програмових завдань навчальних і виробничих педагогічних практик, організаційно-педагогічні умови їх реалізації та контроль за діяльністю здобувачів освіти під час практики (з боку бази практики і випускової кафедри) стали предметом обговорення доповіді, виголошеної керівником практики зі спеціальності Галиною ВАТАМАНЮК.
Проблему створення безпечного освітнього середовища закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення висвітлила директор ЗДО №1 «Барвінок» Ірина Марущак. Вихователі-практики презентували роботу з використання інноваційних технологій у практиці роботи з дітьми, ділилися досвідом висвітлення інформації у соцмережах (сторінки, блоги), «секретами» налагодження співпраці з батьками, долучали здобувачів освіти до практичних дій. Здобувачі вищої освіти висловлювали думки щодо очікування від педагогічних практик.