Від теорії до практики.
Проведення аудиторних занять професіоналами-практиками на базі ЗДО
Практикоорієнтований підхід у закладах дошкільної освіти передбачає органічне поєднання навчальної теорії з практичною діяльністю в умовах реального освітнього середовища. Такий підхід створює унікальні можливості для майбутніх вихователів не лише закріплювати теоретичні знання, але й застосовувати їх у взаємодії з дітьми в реальних ситуаціях, безпосередньо в закладах дошкільної освіти. Це сприяє формуванню
професійних компетентностей, необхідних для ефективної організації освітнього процесу, розвитку вміння адаптуватися до умов закладу освіти та індивідуальних особливостей дітей.
20 лютого 2024 року студенти DOL1-D23 групи працювали в форматі бінарного практичного заняття з навчальної дисципліни: «Методика виховання та розвитку дітей раннього віку», яке провели для студентів –
Іванна ПУКАС, кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ імені Івана Огієнка та Ольга БАЧИНСЬКА, вихователь групи раннього віку «Колобок» ЗДО №16 «Вишиванка» Кам’янець-Подільської міської ради.
Заняття для дітей раннього віку мають свої специфічні особливості, ми цієї вікової групи. Вони спрямовані на підтримку всебічного розвитку дитини через гру, рухову активність, спілкування та сенсорне пізнання світу.
Саме тому, вихователь ознайомила здобувачів із особливостями роботи з дітьми раннього віку. Наголосила на тому, що важливо підтримувати емоційний контакт із дитиною: дивитися в очі, розмовляти лагідним тоном, заохочувати до активності. Оскільки основна діяльність дітей цього віку – маніпуляція об’єктами, включення предметів різної текстури, кольорів, форм сприяє розвитку сенсорного сприйняття. Важливо планувати на занятті вправи і ігри на розвиток координації рухів, ходьби, повзання або бігу. Наголосила також на тому, що для стимуляції мовлення дітей потрібно постійно озвучувати дії як дорослого так і дитини, читати віршики, співати пісень.
Студенти мали змогу випробувати себе в ролі вихователя, активно комунікували з дітьми, допомогали вихователю в організації та проведенні заняття, разом з дітками шукали дім для птахів, спільно вивчили рухливу гру «Ведмедик». Завдяки таким заняттям майбутні фахівці дошкільної освіти отримали чудову можливість апробувати свої знання та вміння у реальних умовах та зробили для себе висновок, що робота із дітьми раннього віку вимагає творчого підходу, емоційної чуйності та глибокого розуміння особливостей розвитку даної вікової групи.
Висловлюємо щиру подяку Ользі БАЧИНСЬКІЙ за надану можливість залучення здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта до освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Внесок педагогів-практиків у підготовку майбутніх педагогів є безцінним, завдяки представленому практичному досвіду студенти отримали унікальний шанс ознайомитися з сучасними методиками роботи з дітьми та застосувати теоретичні знання на практиці.
Переконані, що поради отримані під час відвідування заняття стануть основою для професійного зростання здобувачів освіти, допоможуть їм оволодіти необхідними навичками для ефективної взаємодії з дітьми та їхніми батьками. Сподіваємося, що це партнерство відкриє нові горизонти для спільних освітніх ініціатив, сприятиме розробці інноваційних проєктів у сфері дошкільної освіти та запровадженню свіжих ідей, запропонованих студентами. Із впевненістю можна сказати, що організація таких занять є чудовим прикладом того, як співпраця між закладами освіти та практиками може сприяти підготовці висококваліфікованих фахівців та оновленню освітнього процесу.