Home » #kpnu » Практикоорієнтованість у фаховій підготовці здобувачів за спеціальності 012 Дошкільна освіта.  Сучасні інноваційні практики у сфері дошкільної освіти: впровадження програми «Крок за кроком»

Практикоорієнтованість у фаховій підготовці здобувачів за спеціальності 012 Дошкільна освіта.  Сучасні інноваційні практики у сфері дошкільної освіти: впровадження програми «Крок за кроком»

11 листопада 2024 року відбулася зустріч здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, науково-педагогічних працівників кафедри теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ імені Івана Огієнка із переможницею національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2024 в номінації «Дошкілля» – Оксаною МАСОВЕЦЬ та її колегою Наталією КАЛАЙДОЮ,  вихователями ЗДО №20 Кам’янець-Подільської міської ради.

Оксана Петрівна (представилась як Оксана) із задоволенням розповіла майбутнім вихователям про особливості роботи за унікальною програмою для дітей дошкільного віку та їх сімей «КРОК ЗА КРОКОМ», демократичні засади якої є могутнім засобом виховання активних громадян нового українського суспільства ХХІ століття.

Розповідь доповнювала презентація, яка наочно продемонструвала нетрадиційний підхід до організації розвивального середовища, в якому в 10 осередках (центрах розвитку) різні напрями освітньої діяльності (від навчання і творчості – до самостійного приготування їжі). Саме в цьому середовищі реалізується головна ідея програми – партнерська співпраця педагогів, дітей та батьків.  

Оксана і Наталія щиро ділилися «родзинками» програми «Крок за кроком» (навчання за тематичними проєктами, свобода у виборі теми вивчення та різнобічне її розкриття у центрах розвитку, ранкові й вечірні кола вітань та прощання, компліментів; хвилини слави й оповідача; самостійне приготування смаколиків за ілюстрованими рецептами; систематична участь батьків в освітньому процесі (підготовка та проведення тематичних проєктів, свят, розваг); майстер-класи з дітьми і батьками з виготовлення іграшок із натуральних матеріалів, імпровізованих музичних інструментів та гра на них (за системою Карла Орфа), театральної атрибутики; спільні з родиною прогулянки та походи у вихідні дні; дослідницька робота в центрі природи і дослідів та в центрі піску з водою).

Щоб переконатися в істинності потужного потенціалу свободи вибору теми проєкту та її різнобічного вивчення у центрах розвитку, студентам було запропоновано обрати тему для дослідження й центри розвитку для її розкриття. Відтак, тему «Що я знаю про осінній листочок» студенти вивчали через діяльність у таких центрах розвитку як «Природи і дослідів», «Мистецтва», «Музики», «Театралізованої діяльності». Навчальний супровід роботи в центрах здійснювала Наталія.

У результаті роботи в центрах за обраною темою здобувачі, які були у ролі дітей дошкільного віку «навчалися» визначати кольори й відтінки, розміри та форму листочків, причину їх опадання й зміни кольору, користь від них та шкоду. Вони малювали й вирізали листя, у різних техніках виготовляли аплікацію «Осіннє дерево». Насамкінець, «ожививши листочки», розіграли театральну мініатюру «Листочку, ти такий, як усі» (ідея – взаємини з дитиною з особливими освітніми потребами). У центрі «Музика» студенти створили звукову панораму осіннього дня, використовуючи папір, гілки, фольгу (тиша, вітер, відтворення звуків шарудіння листя, тихого й сильного дощу, потріскування гілок, каркання ворони тощо). Завершальним акордом стала пісня-танок з листочками.

Р.S. «У світлі нинішніх викликів, які принесла війна, ця програма набуває особливої актуальності. Вірячи в те, що кожна дитина заслуговує на підтримку та визнання, ми створюємо середовище, де малюки можуть відчувати свою цінність і силу, відкриваючи для себе нові горизонти знань» (О. Масовець)

Дякуємо майстрам та адміністрації ЗДО за потужний внесок в освіту дошкілля!