У межах Асоціації випускників Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка функціонує Асоціація випускників кафедри теорії та методик дошкільної освіти, яка налічує 55 активних учасників. Кафедра забезпечує сталий зворотний зв’язок із випускниками та активно залучає їх до різних форм співпраці.
У межах цієї діяльності реалізуються такі формати зустрічей:
– «Запитай випускника» – ініціатива, що передбачає офлайн – або онлайн-зустріч випускника зі студентами кафедри з використанням платформ Google Meet, Zoom. Під час зустрічей обговорюються шляхи професійної реалізації, специфіка роботи у сфері дошкільної освіти, поради щодо адаптації до фахового середовища.
– «Alumni.Live» — формат онлайн-зустрічі в прямому ефірі Instagram, що дозволяє у неформальній атмосфері поспілкуватися з випускниками, які діляться своїм досвідом, надихають студентів та відповідають на запитання в реальному часі.
Випускники кафедри теорії та методик дошкільної освіти активно долучаються до наукової та освітньо-методичної діяльності кафедри. Вони беруть участь у конференціях, методичних семінарах, вебінарах, форумах, виступаючи як доповідачі, модератори, рецензенти, а також експерти з практичного досвіду.
Зокрема, випускники кафедри щороку залучаються до участі в:
– Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти», яка є платформою для обміну науковими і практичними ідеями між студентами, викладачами, науковцями та фахівцями-практиками, серед яких – чимало випускників кафедри.
– Всеукраїнській науково-практичній конференції «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії», що об’єднує педагогічну спільноту для обговорення питань розвитку творчості в дошкільній освіті, впровадження інноваційних підходів і посилення партнерської співпраці між учасниками освітнього процесу.
– Всеукраїнській науково-практичній конференції здобувачів вищої освіти й молодих вчених «Дошкілля в сучасному освітньому просторі: досвід, інновації, перспективи».
Завдяки таким заходам забезпечується активний зворотний зв’язок з випускниками, які не лише підтримують зв’язок з кафедрою, а й сприяють професійному розвитку студентів, модернізації змісту підготовки та збагаченню науково-педагогічного середовища.
З метою сприяння обміну досвідом, пошуку педагогічних ідей щодо модернізації та вдосконалення змісту дошкільної освіти, активізації професійного зростання педагогів ЗДО, а також впровадження сучасних інноваційних моделей в освітній процес, у 2024 році в Управлінні освіти і науки відбулася презентація посібників педагогічних працівників закладів дошкільної освіти громади, поданих на виставку педагогічних ідей та інновацій «Педагогічна палітра дошкілля – 2024».
Захід став дієвим майданчиком для представлення авторських методичних розробок, інноваційних підходів та сучасних педагогічних практик, спрямованих на підвищення якості дошкільної освіти.
До освітнього процесу кафедри теорії та методик дошкільної освіти активно залучаються випускники, які досягли вагомих результатів у професійній діяльності. Вони проводять гостьові лекції, тренінги, майстер-класи, які сприяють професійному зростанню здобувачів освіти.
23 жовтня 2024 року відбулася дуальна гостьова лекція на тему: «Креативні рішення розвитку творчих здібностей дошкільників у образотворчій діяльності», яку провели Катерина Демчик – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, випускниця кафедри та Олена Максимова — кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методик дошкільної й інклюзивної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка.
У процесі розроблення та оновлення освітніх програм спеціальності 012 «Дошкільна освіта» кафедра систематично враховує пропозиції та рекомендації випускників, які мають практичний досвід роботи в закладах дошкільної освіти, є роботодавцями або методистами. Така взаємодія дозволяє: адаптувати зміст навчальних дисциплін до реальних потреб сучасної освітньої практики; включати в програми актуальні теми, зокрема інклюзивну освіту, цифрові технології, емоційний інтелект, STEM-освіту; забезпечити відповідність підготовки майбутніх фахівців вимогам ринку праці; підвищити рівень практичної спрямованості освітнього процесу.
Таким чином, випускники виступають не лише як амбасадори кафедри у професійному середовищі, а й як активні учасники формування якісної професійної підготовки майбутніх педагогів.