Home » #kpnu » 3 – 4 квітня 2024 року відбулася Х Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти»

Ми в соціальних мережах

Facebook

Instagram

3 – 4 квітня 2024 року відбулася Х Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти»

Організаційні заходи Х Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні питання наступності дошкільної і початкової освіти» забезпечували оргкомітет конференції та колектив науково-педагогічних працівників кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Співорганізаторами конференції були: Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, Інститут проблем виховання НАПН України, Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Польща), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Комратський державний університет (Республіка Молдова).

З вітальним словом до учасників конференції звернулися Віктор ЛАБУНЕЦЬ, доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Леся ГАЛАМАНЖУК, доктор
педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
До конференції долучилися понад 500 учасників – науковців та практиків з 7 країн світу, зокрема України, Польщі, Молдови, Чехії, Румунії, США, Китаю, які оприлюднили наукові доповіді та експертні висновки на пленарних та секційних засіданнях. Усі матеріали будуть включені до збірника наукових статей. Конференція проходила у змішаному форматі із використанням платформи дистанційної роботи Google Meet, транслювалася наживо у Facebook, що дозволило долучитися численним учасникам. Відеозапис пленарного засідання розміщено за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=LDkizheQogA 
Дослідники та експерти наголосили на актуальності й важливості проведення наукових заходів з проблематики наступності дошкільної і початкової освіти. Виступи учасників дискусії торкалися різних аспектів: психолого-педагогічний супровід освітньої діяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах воєнного стану, реалізація принципу наступності дошкільної та початкової освіти в практиці роботи закладів освіти, дидактико-методичний аспект впровадження компетентнісного підходу в дошкільній та початковій освіті, наступність дошкільної і початкової освіти в умовах інклюзії, професійна підготовка фахівців дошкільної та початкової освіти. Окрема увага учасників конференції приділена питанню організації освітнього простору в умовах війни і повоєнного періоду.

Робота конференції розпочалася з виступу Aleksandra SIEDLACZEK-SZWED – doctor hab. prof. UJD, department of Pedagogy, Faculty of Social Sciences, Jan Dlugosz University in Czestochowa (Poland) з теми «Istota mutyzmu – logopedyczne podejście do zaburzeń lękowych». З питаннями забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах змішаного навчання ознайомила присутніх Наталія ГАВРИШ – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки. Актуальне питання педагогічного супроводу освітньої діяльності дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану та забезпечення доступності та якості освіти розкрила Ольга РЕЙПОЛЬСЬКА – доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання – керівник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Жваву дискусію викликав виклад власних досліджень з теми «Педагогіка індивідуальності як сучасна парадигма формування творчої особистості дитини дошкільного віку» Олександра СЕМЕНОВА – доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки. Про використання цифрових технологій в освітньому процесі закладу дошкільної освіти повідомила Наталія БАХМАТ – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Особливості підготовки майбутніх вихователів ЗДО до формування дослідницької компетентності дошкільників розкрила Надія ЛАЗАРОВИЧ – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, фахівець навчальної лабораторії «Центр освіти і піклування про дітей раннього та дошкільного віку».
Після перерви конференція продовжила роботу в секціях.

Матеріали Х Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні питання наступності дошкільної і початкової освіти» розміщені за покликанням https://sites.google.com/kpnu.edu.ua/international-conference/%D0%B0%D1%80%D1%85%D1%96%D0%B2